Knäckit

Förväntningar på denna dag ligger på en låg nivå, Det enda jag ska göra är att laga knäck :) och sitta framför datan och uggla. Men jag har faktiskt varit ut och gått i en timme, bra jobbat måst jag säga. Det här har varit sista veckan i vår motionskampanj och den har verkligen gått uruselt för mig eftersom att jag har varit sjuk hela veckan. Jag skulle ju ta in allt på slutspurten var min plan men den sprack. imorgon är det upp till bevis vem som har varit duktigast och kämpat mest. :) Inte blir det jag som vinner, men hoppas att jag inte förlorar heller hahah
Kanske man borde svälta sig resten av dagen nu då??? hah
Hoppas det är invägning på morgonen!!

Imorgon fyller min Pappa år :) :)

6 DAGAR KVAR NU!!
 :D


Knäckrecepet som jag snott från nätet, Tänkte prova detta recept snart :)


(40 st)
1½ dl strösocker
1½ dl vispgrädde
1½ dl ljus sirap
1½ msk smör/margarin
  1. Blanda allt i en tjockbottnad kastrull.
  2. Låt blandningen koka tills den är ca 120 grader eller klarar av kulprovet, dvs att bli rullad till en boll om den droppas ner i ett glas med kallt vatten. Rör ofta.
  3. Häll upp smeten i knäckformar med hjälp av två teskedar. Den stelnar snabbt.
  4. Låt knäcken stelna.
  5. Lägg dem i burkar med lock med smörgåspapper mellan lagren. Förvara svalt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0