Negativt

Okej, det nagativa är att min kisse Nemo Gustavsson är skruttig!

Vi märkte det på lördag kvällen när vi kom hem från swe att han var inte normal.
Han satt i soffan och såg jätte irriterad ut. Så vi tänkte att han blev sur för att han blev störd när han låg och sov.
Så vi tänkte inte mer på de.
På söndagen såg vi att han gick konstigt. Ganska stel i bakdelen och han såg fortfarande väldigt konstig ut i blicken. Vi insåg att han har inte varit ut och kissat på väääldigt länge. Så kanske det är därför han beter sig konstigt och har ont? Man vet ju själv hur jädra ont man kan få om man inte får kissa.
Så vi tog med han ut för att han skulle kissa. Vi skulle gå en lite vända runt här men han gick så fruktansvärt långsamt och bakbenen bara gled iväg för han.
Tillslut kissade han en lite skvätt men det var nog inte så mycket.
Sen dess har han inte varit ut och kissat fast vi har försökt flera gånger.
Men sen kom vi också på att han har int ens ätit något sen vi kom hem?
Vad tusan det är verkligen inte likt matvraket nemo. Vi har försökt locka han med allt som han älskar men han har inte ens smakat på något. Och inget vatten har han heller druckit.
Det är som om han inte har någon balans med bakrebenen för han vinglar och ramlar omkull.
Så han är nog jätte skruttig nu :( men det är ju klart att mn blir klen om man inte äter något.

Vi ska iallafall fara till en veterinär med honom idag (hoppas jag). Jag bara väntar på att få ringa. Först ska jag prova till hon i lemland men hon lär väl knappast ha mottagningen den här veckan (hon är ledig varje gång man vill dit)
SÅ jag ska prova ringa till jomala också men dom har telfontid först 12-13 så jag måste vänta.
Lilla gullet han är så svag!!

Mysaren!! Bilderna är tagna förrut..





Kommentarer
Postat av: Minna

Men gullevännen. Hur gick det hos veterinären? :) KRAM

2011-02-22 @ 19:46:23
URL: http://minnaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0