piggare idag

Våran skrutte plutt är nästan helt återställd:)

Jag var med han till jomala veterinär igår och hon hittade inget fel på han. Han hade ingen feber och hjärta,lungor, njurar och buken såg bra ut. Så det ändå var att han hade en sårskorpa på svansen som vi visade henne men hon trodde nog inte att det var infekterat. Men han fick iallafall en spruta för det och sen massor med sprutor med näring eftersom att han inte hade ätat på nästan 3 dagar.OCH det är inte normalt för nemo!! vårat matvrak. Så sen på måndag kväll började han piggna i lite för då började han spinna och började dricka vatten själv. (före det fick vi tvinga i han vatten med en spruta)
Men han åt fortfarande inte men han gick till maten och försökte men det var som om han hade ont i munnen eller halsen för han fick inte ner nått.
Men idag så har han börjat äta :) Vilket är ju super bra. Vi slipper fara in med han på dropp imorgon. Det skulle vi måsta göra annars om han inte skulle ha börjat äta till imorgon.
Och nu spínner han och kelas och buffas som han brukar göra :)

Jag ska ringa till veterinären och berätta hur det har gått. Det villa hon? VA? det har jag aldrig varit med om att dom är intresserade av hur det gått. Även om allt har gått bra villa hon att jag skulle ringa :) Så jag får väl göra det då.



Ikväll har jag varit på träning. oh jísses vad det tog i musklerna idag. Det är ju bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0