Ännu mer bilder kommer här

Läs gärna texterna också :)

Dom här bilderna är från våran 3 timmars utflyckt med fyrhjulingar. Då besökte vi "Gold Mine" en guldgrävar stad som var i bruk för 100 år sen. Där fick vi gå runt ock tittade lite samt gå in i en tunnel som var 1 km lång, men vi gick in ca 4 meter :P Längre fick man inte gå. Jag fick tillochmed se lite guld :) Ganska intressant faktikst. Allt var ändå så bra bevarat med tanke på att det var 100 år sen.

Vi besökte också Beduinerna, Folket i Egypten som "inte finns" Det var en familj som levde mitt ute i öknen. Dom fick mat och vatten leveranser dit ut ca två till tre veckors mellanrum. Även en åsna, kycklingar och en katt hade dom :) Jag längtade efter att se egyptiska kattor, det är var faktistk kattornas land vi åkte till.. Heh.. Och deras katt såg lite ut som Nemo fast gulare och smalare:P Men såååå himla keliger :):) super söt.
Dom hade en liten flicka som hade ett skratt som en tillgjord docka!! gud vad gulligt hon skrattade. Jag har aldrig hört ett barn skratta så gulligt som hon gjorde.

Det bästa med resan var nästan att fara till den här familjen och hälsa på. Jag trodde först att det skulle kännas konstigt att fara och "kolla" på dom. Men det känndes så fint att vara där med dom. Dom tillverkade halsband och armband där som turisterna fick köpa. Och jag och pappa köpte ett varsitt halsband av dom. Vi var dom enda som köpte i två grupper och det tyckte jag var lite fult av dom andra. För dom enda pengarna dom fick var just av dom här smyckena. Man villa ju bidra lite.

Dom bjöd oss på två olika sorters te som dom kokade ihop. Sen provade jag och Stefan på deras vattenpipa. Hah den var nog lite starkare än vad jag har smakat på förrut. Stefan drog in några bloss efter varandra och han måsta sluta för det snurrade i huvudet och på ett bra tag kunde han inte fokusera på nått. Man kan ju undra vad dom röker? hah.. ;)


Vi blev ARAB Sassa och ARAB Stefan


Här ska vi snart sätta oss upp på fyrhjulingarna


Och även pappa blev en arab. haha Men mamma vågade sig inte med.


Här har vi kört en bit ut i öknen. Lite smått dammiga på ryggarna.
Två svenskar fick vi med oss i våran grupp.


Arab trion ;)


Jag trodde öknen bara bestod av sand. Men jag hade fel. Mycket sten också.




Det fanns 4 träd, dom hade ett speciellt namn men jag minns inte. Kamelerna brukade äta av dom här.


Rötterna gick ner 20 meter i marken för att få lite vatten.


Man kan ju undra vad stefan gör här? Han i blått var våran guide, en rolig prick!


En byggnad i gold mine staden.




Det lilla svarta hålet ni ser är guldgruvan som var 1 km lång. Nedanför vaskade dom guldet i stora vatten tankar.


guldgruvan innifrån



Här är Beduinernas "buissnes house" där vi satt och drack te tillsammans med dom




Söta flickan med dockskrattet


Kjel katten



Mamman villa att jag skulle komma och sätta mig brevid henne föra att guiden skulle ta kort på oss tillsammans. Man kunde se hur hon log till mig under duken.


Sen tog vi alla en grupp bild


Lilla flickan villa att jag skulle ta kort på henne när hon stod där mot väggen. Sen när jag hade tagit kortet kom hon fram springade för att se hur det blev ;)







Kommentarer
Postat av: Minna

Härligt med lite semester, jag skulle också vilja åka utomlands.. Men inte på några år!

Jag vill också bli brun och fin :)

2011-01-05 @ 14:55:07
URL: http://minnaamanda.blogg.se/
Postat av: sassa

Jo det var jätteskönt och beehövligt. Man såg någon familj som hade riktigt småbarn med sig men det kan ju inte vara något nöjje, varken för föräldrarna eller barnen. Sku jag tycks iallafall.. Men snart blir ju Ellinore stor ;) tiden går så snabbt, jag tyckte ni just fick henne :D

2011-01-05 @ 15:39:22
URL: http://susannl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0